Ποιος από εμάς δεν έχει στρες;

Δεν μπορώ να σκεφτώ κανέναν που δεν βρίσκεται κάτω από στρες … σχεδόν όλοι όσοι γνωρίζω είναι υπό πίεση σε διαφορετικά επίπεδα. Σε γενικές γραμμές, το άγχος είναι η απόκριση του σώματός σας σε κάθε είδους απαίτηση ή απειλή. Όταν βρίσκεστε σε μία απειλητική κατάσταση, το σώμα σας απελευθερώνει χημικές ουσίες στο αίμα, οι οποίες φέρνουν περισσότερη ενέργεια και δύναμη. Αυτός είναι ο μηχανισμός  επιβίωσης του σώματος, γνωστός και ως αντίδραση Fight or Flight (Πάλη ή Φυγή). Ένα μικρό στρες μπορεί να είναι καλό γιατί σας δίνει κίνητρο και σας βοηθά να αισθάνεστε πρόθυμοι να ξεπεράσετε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζετε, αλλά οι υπερβολικές δόσεις μπορούν να θέσουν την υγεία σας σε κίνδυνο.

Οι έρευνες δείχνουν ότι το στρες είναι ένας παράγοντας που συμβάλλει σε όλες σχεδόν τις ασθένειες. Αν δεν αντιμετωπιστεί σωστά, το βραχυπρόθεσμο στρες μπορεί να οδηγήσει σε πονοκεφάλους, εντάσεις και αδυναμία εστίασης ή σκέψης. Το μακροπρόθεσμο στρες, από την άλλη πλευρά, οδηγεί σε διάφορες ασθένειες όπως η υπέρταση, οι καρδιαγγειακές παθήσεις, τα γαστρεντερικά προβλήματα, η κατάθλιψη, το άγχος και η ψυχολογική κατάρρευση.

Υπάρχουν 3 τύποι στρες (σύμφωνα με την Αμερικανική Ψυχολογική Εταιρεία – APA) και η γνώση της διαφοράς και των συμπτωμάτων μπορεί να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε το στρες σας εύκολα και γρήγορα.

>> 1. Το οξύ στρες είναι το πιο κοινό στρες. Συνήθως έρχεται απροσδόκητα και δεν διαρκεί πάρα πολύ. Δεδομένου ότι το οξύ στρες είναι βραχυπρόθεσμο, μπορείτε εύκολα να ανακάμψετε και να επιστρέψετε στην ημέρα σας, χαλαροί και χαρούμενοι.

Παραδείγματα: Η τήρηση μιας προθεσμίας στην εργασία σας, μία διαφωνία με έναν συνάδελφό σας ή όταν πρόκειται να κάνετε μία ανοιχτή παρουσίαση σε κοινό.

Συχνά συμπτώματα: ταχυκαρδία, εφίδρωση στις παλάμες, μυϊκή ένταση, πόνος στην πλάτη, πόνος στον αυχένα, κεφαλαλγία, καούρα, διάρροια ή δυσκοιλιότητα.

>> 2. Το επεισοδιακό οξύ στρες είναι όταν ένα άτομο πάσχει συχνά από έντονο στρες. Αυτός ο άνθρωπος ζει μια ζωή χάους και κρίσης, βρίσκεται πάντα σε βιασύνη, και χειρίζεται πάρα πολλές ευθύνες παραπάνω ​​από αυτές που μπορεί να διαχειριστεί.

Παραδείγματα: Άτομα που έχουν υπερβολικό αίσθημα ανταγωνισμού, επιθετικότητα, ανυπομονησία, είναι απότομα και έχουν αίσθηση επείγοντος χρόνου. Ο ανήσυχος τύπος ανθρώπου που ανησυχεί πολύ και συχνά σκέφτεται αρνητικά.

Τα σημάδια και τα συμπτώματα είναι παρόμοια με το οξύ άγχος, αλλά λόγω της παρατεταμένης διάρκειας υπάρχει συνεχής βλάβη και ταλαιπωρία. Θυμός / ευερεθιστότητα, άγχος, κατάθλιψη, ανυπομονησία, μειωμένη προσοχή, μυϊκή ένταση, εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα, προβλήματα στο έντερο, προβλήματα στο στομάχι και καρδιακές παθήσεις.

>> 3. Το χρόνιο στρες αναφέρεται σε ένα είδος στρες που επηρεάζει τους ανθρώπους σε τακτική βάση και μπορεί να διαρκέσει για χρόνια ή και δεκαετίες.

Παραδείγματα: Κάποιος που πάσχει από οποιαδήποτε μορφή συνεχούς κατάχρησης, άγχος φτώχειας, παγιδευμένος σε μία δουλειά που μισεί ή σε ένα δυστυχισμένο γάμο.

Τα σημεία και τα συμπτώματα αυτού του στρες είναι τα δυσκολότερα για θεραπεία και απαιτούν συνήθως μακρά ιατρική και συμπεριφορική θεραπεία σε συνδυασμό με τη διαχείριση του στρες. Αν δεν αντιμετωπιστεί σωστά, μπορεί να προκαλέσει βλάβη στη σωματική και ψυχική σας υγεία. εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα, εγκεφαλικό επεισόδιο, ασθένειες που σχετίζονται με το ανοσοποιητικό σύστημα και καρκίνο.

Πηγή: Bioenergetics Training Center

Ελληνική Μετάφραση: Golden Unicorn – Οργανισμός ScalarPrana Ελλάδος