7 τρόποι να απελευθερώσετε το στρες

Οι περισσότεροι από εμάς πιστεύουμε ότι το στρες είναι μια δύναμη πέρα ​​από τον έλεγχό μας και προέρχεται από το περιβάλλον και τις εξωτερικές καταστάσεις αλλά η αλήθεια είναι ότι…

Το στρες είναι μια εσωτερική απόκριση σε μια αντιληπτή απειλή ή ανεκπλήρωτη ανάγκη. Έχει να κάνει με τις σκέψεις σας και την ιστορία που λέτε στον εαυτό σας για ένα γεγονός ή τις περιστάσεις που δημιουργούν συναισθηματικές αναταραχές και σωματική ένταση. Μια μικρή ποσότητα στρες είναι ωφέλιμη σε κάποιο βαθμό, αλλά το μακροχρόνιο στρες μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργίες στο νου και το σώμα σας και τελικά να καταστρέψει τη ζωή σας.

Υπάρχουν διάφορες τεχνικές για να διαχειρίζεστε το καθημερινό στρες και αν αναζητάτε τρόπους που είναι εύκολοι, φυσικοί και γρήγοροι, θα πρέπει να δοκιμάσετε μία από αυτές τις μεθόδους.

>>> 1. Διαλογισμός: Ο διαλογισμός είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς και αποτελεσματικούς τρόπους για την ανακούφιση από το στρες και την επιστροφή του νου και του σώματός σας σε μια κατάσταση χαλάρωσης. Λίγα λεπτά πρακτικής την ημέρα μπορούν να συμβάλλουν στην μείωση του άγχους και να σας βοηθήσουν να γίνετε με τον καιρό όλο και λιγότερο ευάλωτοι απέναντι στο στρες. Είναι επίσης αποτελεσματικός ώστε να μένετε στο κέντρο σας και να διατηρείτε τον έλεγχο των συναισθημάτων σας όταν αντιμετωπίζετε μια δύσκολη κατάσταση. Ο διαλογισμός επιτρέπει στο σώμα σας να επανέλθει σε μια ήρεμη, ξεκούραστη κατάσταση, βοηθώντας το να αυτοθεραπευτεί και να αποτρέψει νέες δυσλειτουργίες να προκύψουν ως φυσικές επιπτώσεις του στρες. Βελτιώνει επίσης το επίπεδο συγκέντρωσης και προάγει τον καλό ύπνο. Ο διαλογισμός είναι πολύ απλός, μπορείτε να καθίσετε με την σπονδυλική σας στήλη ευθυτενή ή να ξαπλώσετε. Μπορείτε να εστιάσετε την προσοχή σας στην αναπνοή σας ή να απαγγείλετε ένα μάντρα όπως «Είμαι ειρήνη» ή «Είμαι αγάπη». Υπάρχουν πολλές μορφές διαλογισμού, όπως διαλογισμός της αναπνοής,  καθοδηγούμενος διαλογισμός, υπερβατικός διαλογισμός ή διαλογισμός Ζεν. Επιλέξτε εκείνον που σας ταιριάζει καλύτερα.

>>> 2. Ασκήσεις βαθιάς αναπνοής: Όπως και ο διαλογισμός, υπάρχουν διάφορες ασκήσεις αναπνοής που μπορείτε να δοκιμάσετε, και βοηθούν στη μείωση του επιπέδου άγχους σας, στην καλή λειτουργία νου και σώματος και στην προαγωγή των συναισθημάτων ηρεμίας και χαλάρωσης. Το καλό μ’ αυτή την τεχνική ανακούφισης του στρες είναι ότι μπορείτε να την κάνετε οποτεδήποτε και οπουδήποτε! Όταν αισθάνεστε κουρασμένοι και αποστραγγισμένοι, κάντε ένα διάλειμμα 5 λεπτών, καθίστε με την σπονδυλική σας στήλη ευθεία ή ξαπλώστε, κλείστε απαλά τα μάτια σας και πάρτε μερικές μεγάλες, αργές, βαθιές αναπνοές. Αυτό θα σας βοηθήσει να ηρεμήσετε το νευρικό σας σύστημα, να αυξήσετε τη συγκέντρωσή σας και να μειώσετε την αίσθηση κατάπτωσης.

>>> 3. Γελάστε: Περάστε λίγο χρόνο για να παρακολουθήσετε αστεία βίντεο ή μία κωμική σειρά. Το γέλιο και το χαμόγελο μπορούν να βοηθήσουν στην απελευθέρωση των εντάσεων από το νου και το σώμα σας. Το γέλιο μειώνει την κορτιζόλη (ορμόνη του στρες) και αυξάνει τις ενδορφίνες (ορμόνες που μας κάνουν να αισθανόμαστε καλά) που μπορούν να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τη διάθεσή σας.

>>> 4. Μιλήστε με έναν φίλο ή γράψτε στο ημερολόγιό σας: Το να μιλήσετε σ’ έναν φίλο και να μοιραστείτε αυτό που συμβαίνει εκείνη τη στιγμή θα βοηθήσει να απελευθερώσετε τα βαριά συναισθήματα και τις ανησυχίες σας. Μετά από μια ουσιαστική συνομιλία, θα είστε σε θέση να δείτε τις θετικές προοπτικές, να αισθανθείτε υποστήριξη και αγάπη. Εάν κανείς δεν είναι διαθέσιμος για να μιλήσει, πάρτε μολύβι και χαρτί. Γράψτε λεπτομερώς τα συναισθήματα και τις σκέψεις σας σχετικά με τα γεγονότα που σας αγχώνουν. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να επεξεργαστείτε αυτό που αισθάνεστε και τις αρνητικές σκέψεις που γεμίζουν το μυαλό σας. Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε μια άλλη προσέγγιση γράφοντας τα πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμονες και τις ευλογίες που έχετε στη ζωή σας. Με αυτόν τον τρόπο, εστιάζετε την ενέργεια και την προσοχή σας στα πράγματα που είναι καλά στη ζωή σας, αντί να αισθάνεστε αγχωμένοι ή ανήσυχοι.

>>> 5. Ακούστε χαλαρή μουσική: Ξέρατε ότι η μουσική έχει χρησιμοποιηθεί για εκατοντάδες χρόνια για να θεραπεύσει ασθένειες και να αποκαταστήσει την αρμονία νου και σώματος; Η απαλή και χαλαρωτική μουσική είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο για να αποτοξινώσετε το νου και το σώμα σας. Οι έρευνες δείχνουν ότι αυτός ο τύπος μουσικής μπορεί να έχει ευεργετική επίδραση στις φυσιολογικές μας λειτουργίες, μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση, τον καρδιακό ρυθμό και να απαλύνει το στρες. Σταματήστε λοιπόν για λίγο και απολαύστε τους ήχους της φύσης, ή μία απαλή και χαλαρωτική μουσική.

>>> 6. Κάντε μια βόλτα ή τεντωθείτε: Η  φυσική κίνηση του σώματος, όπως το περπάτημα, οι διατάσεις και η γιόγκα μπορούν να σας βοηθήσουν να χαλαρώσετε από το στρες, την κατάπτωση και την ένταση στο σώμα σας, επειδή καθώς γίνεστε περισσότερο ενεργοί, το σώμα σας μπορεί να παράγει περισσότερες ενδορφίνες. Επίσης, βελτιώνεται η κυκλοφορία του αίματος και αποκτούμε περισσότερη ενέργεια. Έτσι κινηθείτε, χορέψτε αν θέλετε και αποβάλλετε το στρες μακριά από το σώμα σας!

>>> 7. Ενεργειακή θεραπεία: Η ενεργειακή θεραπεία βασίζεται στην ιδέα ότι όλα είναι ενέργεια και όταν αυτή η ενέργεια διαταραχθεί θα οδηγήσει σε ανισορροπία και θα επηρεάσει αρνητικά την ψυχική και σωματική υγεία. Το Ρέικι, το Prana, το Qi-Gong, ο Βελονισμός και η Ρεφλεξολογία έχουν ως στόχο να βοηθήσουν στη ροή της ενέργειας και να απομακρύνουν τα μπλοκαρίσματα από το σύστημά σας. Όταν το chi (ζωτική ενέργεια) ρέει ομαλά στο σώμα σας, επαναφέρει την ισορροπία που βοηθάει πολύ στην εξάλειψη του στρες, στη μείωση του πόνου και του άγχους. Η Θεραπεία ScalarPrana είναι ένα σύστημα ενεργειακής θεραπευτικής που όχι μόνο εξαλείφει το στρες, αλλά επίσης ισορροπεί και εναρμονίζει αποτελεσματικά σώμα, νου και πνεύμα.

Πηγή: Bioenergetics Training Center

Ελληνική Μετάφραση: Golden Unicorn – Οργανισμός ScalarPrana Ελλάδος